23 Ekim 2015 Cuma

Canım Kızlarıma Dair...

Kızlarım,canlarım benim.Rabbim tüm evlatlarla birlikte yavrularımızı korusun.Sağlıklı,huzurlu,mutlu güzel bir gelecekleri olsun inşaAllah... Uzun zamandır kızlarımla ilgili yazı yazmadım. Aslında hata ve büyük bir ihmal ettim. Şimdi yapabilirsem, o zamandan bu zamana kızlarımla geçen günlerimi özetlemeye çalışacağım.Öncelikle zamanın hızla akıp gittiğine inanamıyorum.Ben burada aktif paylaşım yapıyorken küçük kızım henüz okula bile gitmiyordu.
Şimdi ise ilköğretim 4. sınıf öğrencisi oldu. Yavrum benim şimdi küçük genç kız modlarına girdi.Bazen bize öyle ilginç çıkışlar yapıyor ki inanamıyorum .Çok da düşkün bize.Sevgi yumağı hala.Umarım hep böyle olur. Okul hayatımız güzel gidiyor.Çalışkan ancak, sorumluluklarını yerine getirirken hala ağırdan alıyor. Ödevlerini yaparken saatlerce oyalanıyor, araya başka mevzular katıyor, bıcır bıcır konuşup, konuyu dağıtıyor o anlamda hala büyümedi. Hep bizimle beraber olmak istiyor, hep kendisi ile ilgilenilmesini istiyor, bu durum aslında ablayı da kıskandırıyor. Bazen, tabii siz küçük kızınızla ilgilenin bakalım gibi sitemler ediyor, tripler yapıyor.Ama kendiside çok zaman yalnız takılmayı seviyor. Bazen de güzel, hoş sohbetler yapıyoruz.Genel de odasında takıldığında konuşalım mı dediğim zaman çok istekli olmuyor ama konuşmaya başladığımızda çok güzel vakit geçirip, sohbet ediyoruz.Bu durum onunda hoşuna gidiyor.Deren yanımıza gelip birşeyler söyleyip, araya girdiğinde sinirlenip, ona kızıp, kovuyor. Deren'in sohbetimizi bölmesinden son derece rahatsız oluyor. Ama onlarla ilgili bir konuda biz birşeyler söylediğimizde veya ikaz ettiğimizde hemen beraber de dayanışma içine giriyorlar.İrem tarafından kardeşe tahammül edilemezken, iş onların bazı davranışları veya çıkarları söz konusu olduğunda bizi saf dışı bırakarak birlik olup, beraber dayanışma içine giriyorlar. Aslında bu durum içten içe bize keyif de veriyor.Çünkü birbirlerini sevmelerini ve koruyup kollamalarını çok istiyoruz.Aslında kardeşlerin birbirlerine karşı nefretle yaklaşımları, hoşgörüsüz, sevgisiz olmaları ilerideki ilişkilerinin de hasar görmesine neden olabilir diye düşünüyorum. Çocuklarımın sevgiyi,saygıyı, hoşgörüyü ve iyiliği her zaman yüreklerinde taşımasını, en başta da bize, birbirlerine ve herkese karşı bunu beslemelerini istiyorum.Bunun içinde elimizden geleni yapıyoruz. Aralarını her zaman sıcak tutmaya çalışıyoruz.
İrem 16 yaşında. Lise 3. sınıf oldu. Yaşı gereği bazı tutum ve davranışlarını hoş görüyoruz. Ama uyarı yapmayı, tavsiyede bulunmayı da ihmal etmiyorum. Bu doğrumudur bilmiyorum ama işe yarıyor gibi de geliyor bana.Sonuçta her anne baba çocukları için herşeyin en iyisini ister. Onları mutlu, huzurlu,başarılı olabilecekleri bir hayat sunmak ister. Çocuklarımızın da sunulan bu hayat içinde üzerlerine düşeni yapıp, bu imkanları iyi değerlendirip, geleceklerine yön vermeleri gerekir. Anne babalar aracıdır. Ama amaca ulaşmak için çabayı çocuklarımız verecektir.Bizler elimizden gelen imkanları sunmak ve yönlendirmekle onlara rehber olabiliriz.Bir Japon atasözünde "çocuklarınıza balık vermeyin, balık tutmayı öğretin ki, ileri de tüm hayatları boyunca sahip olmaları gereken o balığa kendilerinin kolayca ulaşmasını sağlarsınız, siz her zaman yanında olamayabilirsiniz" demiş. Çok doğru bir söz. Ama çok zaman çocuklarıma karşı fazla korumacı bir tutum içinde olduğumdan bunu ne kadar başarabiliyorum bilmiyorum. Kızımın zevk, ilgi ve yeteneklerine göre ona tavsiyelerde bulunuyorum.Bizi takip eden arkadaşlar bilirler. Kızımın çizimleri çok güzeldi. Bununla ilgili resim kursuna da gönderiyorum. İleride meslek olarak seçmesen bile hobi olarak her zaman hayatında olsun diyorum. Ortaokuldaki resim öğretmeni bir ara resimden soğutmuştu ama şimdi tekrar sevmeye başladı. Kurs öğretmenimizi çok seviyor ve büyük keyifle heyecanla da gidiyor.Kızlarıma dair şimdilik havadis ve yazacaklarım bu kadar olsun. Yazacak daha çok mevzular var. Ancak yazımı fazla uzun tutmak istemiyorum şimdilik. Başka başlıklar altında daha sonra yazayım istiyorum diğer mevzularımızdan da....Herkese sağlık ve esenlikler diliyorum....

1 yorum:

Siyah kuğu dedi ki...

Çocuk yetiştirmek çok zor ama bir o kadarda güzel bir şey.