23 Ağustos 2010 Pazartesi

Kızımın Kitaplarından...


Ben ve eşim kitap okumayı çok sevmemize rağmen kızıma bu alışkanlığımızı fazla kazandıramadığımızdan bahsettiğimi anımsıyorum burada da. Okumaya alıştırmak için birçok yöntemler denedik yine de kendiliğinden okuma alışkanlığı edindiremedik.Sürekli iteleme ile ve zoraki okuyor.Bu şekilde geçen sene ilgisini çekeceğini düşündüğüm kitaplar almış ve zar zor okutabilmiştim.Hiç bir kitabı keyifle okuyup da sonlandırdığını hatırlamıyorum. Yani okumuş olsa bile o kadar az ki hafızamda kalmamış. Benim kızım son derece çocuksu, hareketli ve matrak bir kız olduğu için, beğeni duyduğu ve kitabı anlatırken keyiflendiği Henry'nin Maceraları diye birkaç seri vardı. Bunları da okullarının kütüphanesinden edinmiş, okuyup geri vermişti. O kitapları bana anlatırken öyle keyifleniyordu ki, birgün yine her zaman bana kılavuz olan sevgili çocukla çocukta Saftirik Greg'in Günlüğü adlı kitabı görünce kızımın ilgileneceği türden diye almış ve okutmuştum.Bayağı uzun zaman oldu.Resmini ancak buraya koyabiliyorum ve zaman aşıma uğrayanlardan aslında bu kitaplarla ilgili yazmak istediklerimde.Gerçekten de kızım severek okudu. Aslında bunları aşması lazım ama dedim ya hala çocuksu ve kitapta geçen espriler onu keyiflendirebiliyor.


Saftirik Greg'le birlikte birde bu yandaki kitabı almıştım. Gerek kendim için, gerekse çocuklarım için aldığım kitapların bize birşeyler kazandırması ve kafamızı gereksiz boş bilgilerle doldurmamız gerektiğini düşünüyorum ben. Ama kızım için bazen okusunda deyip bu düşüncemden kısa süreliğine uzaklaştığım zamanlarda oluyor işte. Neyse, Bir mikrobun günlüğünden adlı bu kitabı incelediğimde de hem kızımın ilgisini çekeceğini, hem de ona mikroplar hakkında bilgi vereceğini düşündüm.Kitapları alırken mutlaka arka kapaklarını okurum ve içini biraz incelerim. Kitap gerçekten çok güzel ve çocuklar için ideal. Kitapda verem mikrobunun bir insanın vücuduna nasıl girdiğini ve nasıl gelişmeler gösterdiğini masalsı tatda anlatıyor. Bu nedenle çocuklar okurken keyif alacaklar ve mikrobun bulaşma şekillerini ve bulaştıktan sonraki sonuçlarını da öğrenmiş olacaklar. Kızım çok şükür ki bunu da zorlanmadan, sıkılmadan okuyup bitirmişti. Bu kitabı okuyalı da bir seneye yaklaşmıştır herhalde. Bense ancak yazabiliyorum.

Hiç yorum yok: