23 Ocak 2010 Cumartesi

Minik Kızımın Kreşinden


Bugün kreşimizde velilere yönelik toplantı ve seminer vardı. Eylül ayından beri 2. toplantı. Seminere gelen Uzman psikolog Nevsun Duman Hanım çok eğlenceli bir şekilde, show yaparak bizi bilgilendirdi. Hem eğlendik. Hemde anlattıkları ile kendi davranışlarımızı bir kez daha mukayese etme şansı elde ettik. Ondan önce Müdüre hanım konuşma yaptı. Müzik eşliğinde, çocuklarımızın resimleri ile slayt gösterisinde, yaptıkları etkinlikleri bize sergilediler. Daha sonra çocuklarımızın sınıflarında öğretmenlerimiz ile genel değerlendirme toplantısı ve sadece bizim çocuklarımızın sınıfta yaptıkları etkinlikleri, yine çocuklarımızın resimleri ile slayt halinde izledik. Bize çocuklarımızın resimlerini slayt halinde verecekler sanıyorum . Ayrıca 23.Nisan' a ve anneler gününe çocuklarımızı gösteriye hazırlıyorlarmış. Gerçekten işlerini büyük sevgi ve özveri ile yapıyorlar. Çocuklarımızda kreşlerine büyük mutlulukla gidiyorlar. Her konuda gözümüz arkada değil. Beslenmeleri ile bile özel ilgileniyorlar. Sabah kahvaltısı, meyve saati, öğlen yemeği, ceviz ve üzüm saatleri, ayrıca ikindi kahvaltısı. Hafta içi akşam saatinde takviye yapamadığımız için çok iyi oluyor. Her akşam bende meyve salatatası yaptığımda çok zaman yediremiyorum bile.Orada arkadaşları ile birlikte yiyorlar. Bol etkinlikler ve öğrendikleri şarkılar ve tekerlemeler ile oldukça verimli ve güzel gün geçirdiklerine bizzat tanık oluyoruz. Hatta ben bu kadar kısa bir sürede bu kadar aktivite ve repertuvar yönünden geniş olan şarkı ve tekerlemeleri, oyunları nasıl öğrendiler diye de şaşırıyorum açıkcası.Yukarıda resimde de bugün seminer salonuna çıkmadan önce sınıfımıza göz attığımızda kimseler gelmeden etkinlik yaptıkları salonun resmini çektim.Ayrıca aklıma gelmişken bol bol tiyatro, sinema, doğum günü partisi, yılbaşı partileri vs. etkinlikleri de oluyor. Mesela Müdüre hanım Nisan'ın ortalarına kadar çocuklarımızı domuz gribinden dolayı dışarı çıkarmak istemediklerini ve sinema ve tiyatroyu burada izlettiklerini söylediler. Mesela müze, hayvanat bahçesi, sinema, tiyatro günleri de normalde oluyormuş.
geçen hafta sinema izlemeye yukarı konferans salonlarına çıktıklarında temsili sinema girişini canlandırmışlar.Biletleri ellerinde,biletleri ile girmişler, mısırlarını mısırcıdan almışlar. seminer salonunda çocuklara mısır standı açılmış.Koltuklara oturmuşlar sinemalarını izliyorlar.Bize gösterilen slaytlarda bunlara da tanık olduk. her etkinliğimizin ayrı hocaları var.Jimnastik hocamız, drama, ingilizce, satranç vs. uzun bir yazı oldu.Bugünün anısına....

5 yorum:

Ceyda'nın Bahçesi dedi ki...

ne güzel etkinlikler yapıyorlar.çok şanslılar vallahi.gelişimleri için çok faydalı.maşallah onlara

Mehtap dedi ki...

Ceydacığım çok teşekkür ediyorum.Büyük kızımda da kreş tecrübesi çok yaşadığımız için onlarla kıyasladığımda Deren'imiz daha şanslı diye düşünüyorum ama tabii birkaç yıl öncesi okul öncesi bu kadar yaygın da değildi.Seçeneklerimiz sınırlı idi.çok şükür şimdi alternatiflerimiz daha fazla.Artık bu konuda bayağı bir yol katedildi...

mutfakcini dedi ki...

Zaman geçtikçe şartlar iyiye doğru gidiyor.Kreş seçimi başlıbaşına bir mesele.İkinci çocuklar biraz daha şanslı oluyolar bence.Tecrübeyle sabittir :)Sevgiler.

Mehtap dedi ki...

Sevgili Mutfakcini demek sizde tecrübeli annelerdensiniz.6-7 yıl öncesi özel kreşlere vermek zorunda kalmıştım kızımı.hem maddiyatçı oluyorlar,hem de güvenli değillerdi.Birkaç şeylerine şahit olduktan sonra derhal alıp farklı kreşlere verdim.En sonunda da eve kadın almıştım.Bence de ikinci çocuklar daha şanslı kesinlikle.sevgilerimle.

tatesal dedi ki...

Yavrularımızı emanet ettiğimiz yerlerin böyle güzel olması bizlerinde rahatça işlerimize gitmemizi sağlıyor...
Bende Keremi kreşe gönderiyorum çok şey kazandı ama alışana kadar
1-2 ay mahvetti beni....Daha küçük miniğim 2 yaş 3 aylık ama bakıcılar yeterli olamıyor...
Sevgiler....