1 Ağustos 2009 Cumartesi

İrem'in Yaz Kitapları..:))

Bunlar İrem tatilde okuması için aldığım kitaplar. Hepsi de harikaydı. Ara ara elime alıp inceledim.Zaten alırken de incelemiştim. İlk fırsatta bende okumak istiyorum. Birinci kitap(yazarı Çiğdem CAN-Kitabın adı-kolay, kısa ve keyifli bilim) bilimi çocuklara eğlenceli yönüyle anlatırken, ileride bilime dair konular geldiğinde kolaylıkla hatırlamasını sağlayacak.Yani öğretirken de güldüren bir kitap. İkincisi ise dünyaca tanınmış ve isimlerini tarihe yazdırmış olan ünlülerden bahsediyor.Bu kişilerin zor koşullarda yaşadıkları hayatı ve buna rağmen yoksul olmalarının başarılarına, ideallerine ulaşmak için engel olmadığına tanık olduğumuz ve çocukların en güzel şekilde kavrayabileceği bir dille yazılmış. Başkalarının hayatı hep ilgimizi çekmiştir ya, bundan yola çıkarak İrem'in bu insanlardan ders alabileceği, etkisinde kalabileceği ve daha çok sorumluluk sahibi olabileceğini düşünerek bu kitabı aldım ve okudu ve çok şey öğrendi.Daha da önemlisi ileride genel kültür bilgisi olarak aklında kalacağını da düşünüyorum. Üçüncü kitabımız da macera kitabı. İrem son zamanlarda arka sokaklara takılmıştı. Öyle ki internetten bile indirip diğer bölümlerini izliyordu. Öyle etkisinde kalmış ki, "ben büyüyünce polis olacağım" diyor. Nerede polis görse, onlara meslekleri hakkında sorular soruyor.Doğrusu ben polis olmasını istemem.Zor bir meslek. Yine de hayırlısı. Daha çok fikir değiştirirler.
İrem bu yaz babasının çocukluğundan kalan kitapları da okudu. Eşim'ler iki kardeşler. Kendisinden on yaş büyük ağabeyi var.Kendisi en küçük olduğu için kitapları bu zamana kadar kalabilmiş. Oysa biz üç kardeşiz ve en büyükleri benim. Benden sonra iki kardeşim var. O nedenle benim çocukluğumdaki kitaplarımın nerelerde, ne durumlara düştüğünü hatırlamıyorum bile.

"Çocuğumla Her Güne Bir Dua" ise çocuklarımıza maneviyat duygularını aşılayabilmek adına içerisinde çok güzel kısa kısa öyküler var.Gerçi öyküler genelde aynı aile içinde, aynı çocuklarla geçiyor. Her durumda iyilik adına, başkalarını düşünmek, yardım etmek, başkaları içinde dua etmek, şükretmek ve maneviyata dair her konu da çok güzel öyküler. Bahsetmiş olduğum kitaplar çok güzel kitaplar. Tavsiye ediyorum. Çocuklara okumayı sevdirirken, güzel şeylerde öğrettiğine inanıyorum. İrem bu yaz iyi kitap okudu. Normal de hiç okutamıyordum. İnşaallah böyle devam ederiz. Aslında İrem'in de kütüphanesi kitap dolu ama asla okutamadım o kitapları.İlk fırsatta resimlerini çekip koyarım buraya da.Sevgilerimizle...Bol kitaplı günler herkese!..

3 yorum:

kubra zeynep kara dedi ki...

ne güzel kitap kurduyuz maşallah :)
okusun güzellik okusun canım benim:)
hayrılı kandiller olsun inşallah

Prima Rima dedi ki...

Ayyyy gizli ada ordan bana göz kırpdı "bak cocukluk yılların" dedı resmen:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

benim oğlum da çok kitap okuyor ((maaşallah:)) bu kitaplardan alayım oğluma teşekkürler tavsiyen için