15 Nisan 2009 Çarşamba

Kızımın Çizimleri...

Benim kızımın resim çalışmaları, daha bebekken duvarlara çizimiyle başladı. O duvarlardan kalem ve boya lekelerini çıkarırken neler çektim. Zaten çalışan bir insandım evin işlerine ancak yetişiyorken bir de duvarları temizlemek daha da bir eziyetti benim için. Şimdi aklı eriyor, duvarlara resim yapmıyor ama her taraf kağıt, müsfettelerle dolu. Hepsinde de binbir türlü resimler. Bazılarını saklamak için kaldırıyorum ama sonra bulamıyorum. Sanıyorum bazıları bodruma bazı eşyalarda inmiş olabilir. Bu resimlerde yine evi toplarken sağdan soldan çıkan kağıt parçacıkları. İnanır mısınız küçük not defterleri var ya, onlara kadar resim çiziyor. Hatta dün defterinden yazısını gösteriyordu. "Anne öğretmenim yazımı çok beğendi" diye. Bu arada dördüncü sınıfa gidiyor hala bir yazı oluşturamadı kendine. Biliyorsunuz şimdi çocuklar el yazısı ile yazı yazıyorlar. Yazıları da çok güzel ama bazen minik minik, bazen kocaman kocaman, bazen de normal yazıyor.Bende yazısına baktım. Bende beğendim. Kendisine de "bak işte bu yazın ideal bu ayarda yaz" dedim. Bu ara da defterini şöyle bir karıştırdım. Ara boş sayfalarda dolu dolu resimler. "Kızım yazı defterine resim çizilmez. Bunları öğretmenin görmüyor mu?" dedim. "Öğretmenimin haberi yok ki, görmedi" diyor.Yani çizmeden duramıyor benim kızım. Doğrusu bu benim de hoşuma gidiyor. Hem şimdi ki öğretmenler de o konuda anlayışlı. Çocuğun o içindeki çizme güdüsüne mani olmak istemedikleri gibi anlayış da gösteriyorlar.
Yukarıdaki resimde kız yatağında yatıyor.Yatağın duruş açısını nasıl vermiş görüyorsunuz değil mi?Kızın yatış pozisyonu, daha başka ayrıntılar. Tek gözünü kırpmış dans eden bir kız karşımızda yine. saç şekli, yüz ne kadar güzel.
Yine basit bir resim.
Kıyafetleri, dekoltesi, ayakları, ayakkabı fiziki ve estetik bütünlüğü vs... hepsi bir arada.Aslında çok daha net ve tefarruatlı resimleri de oldu ama tabii resimlerini çekip buraya koymak fırsatı bulamıyorum işte hemencecik.
hepsi kızlarını çizmiş ama bundan çok daha güzellerini çizmişti.Bu bana daha basit geldi.Diğer çizdiği hepsi kızlarından.hatta işyerimdeki bütün arkadaşlarıma çizmişti ve herkes panolarına asmışlardı.Gerçekten acele ile çizdiği o resimler bile bunlardan daha muhteşemdi.Neyse resimlerini çekmek istediğimde bunlar denk geldiği için burada ancakbunları yayınlamak kısmet oldu.
Bunlarda alışveriş yapan insanlar.Anne-çocuk tezgah başında,satıcı, sevgililer, yaşlı teyze...





10 yorum:

SMİLENA dedi ki...

mehtapçım muhteşem.inanılmaz yetenekli.bence çok ünlü bir ressam olacak.gör bak.ikisini de çok öpüyorum

Prima Rima dedi ki...

Çok çok çok begendım:)tıpkı ben...çızmeden duramaz bır ınsandım, hala öyleyım.

Paşa dedi ki...

GÜZEL RESİMLER GERÇEKTEN HELE DEKOLTELİ ŞIKBAYANLAR ALLAHIM YA HER AYRINTIYIDA ÇİZMİŞ AFERİN ONA..

GeCe dedi ki...

çok başarılı bence moda tasarım okumalı harikalar

Ceyda'nın Bahçesi dedi ki...

nekadar güzel çizim bunlar ve nasıl bir ifade şekli çok ayrıntıcı.maşallah hayran olmamak mümkün değil. Çok güzel başarılara imza atsın ve göğsünüzü hep kabartsın inşallah.

Asuman dedi ki...

Harika resimler vallahi.Mehtapcım bence sen kızını resim ,heykel gibi güzel sanatlar bölümüne yönlendir.Şimdiden böylesine ayrıntılıresim yapması,insanları analiz etmiş ve resme aktarması süper,süper ,süper...

Bir Mimarın Hobisi dedi ki...

canıım bayııldım ellerine saglık kızının .ben de takılarıma bakman için bloguma beklerim.sevgiler

Adsız dedi ki...

ben resim yapmayı zorunluluk olarak düşünmüyorum.severek yaptığım bir iş bu gerçekten.resim öğretmenimiz bize resmi zorunlu olarak yapıcaksanız madem hiç yapmayın diyor.bazı velilerde resim dersinim niye olduğunu,gereksiz bir ders olduğunu düşünüyor.anlaşılan bu görev resim öğretmenini kızdırdı.

Cocukla Cocuk dedi ki...

gerçekten takdire şayan bir yeteneği var, bir kez daha tebrik ve takdir ediyoruz iremcim seni

Seher Ozturk dedi ki...

İnanmıyorum ne kadar güzel çizmiş her ayrıntısına kadar. Ellerine sağlık...