20 Şubat 2009 Cuma

Benim Kızım Başaracak İnşaallah....

Dün İrem'in veli toplantısı vardı. İrem için yine isteksizlik, yaramazlıkları olduğunu öğrendim. Öğretmenimizle görüştükten sonra, birde rehber öğretmeni ile görüşelim dedi. Ben açıkçası görüşmek istemediğimi, konuşmaktan, sonuç alamamaktan dolayı yorulduğumu söyledim. Bu konu da elimizden geleni yaptığımızı ve psikiyatriste bile götürdüğümüzü söyledim. O nedenle okuldaki rehber öğretmeni ile birşeyi çözümleyemeyeceğimizi söyledim ama yine de aldı beni ve rehber öğretmeninin odasına götürdü. Öğretmenimiz beni Rehber öğretmenimizle tanıştırdı ve oturup konuşmaya başladık. Öğretmenimiz ve rehber öğretmenimizle üçlü bir görüşme oldu. Öncelikle okulda İrem'i tanımayan yok tabii. Hem sosyalliği yönünden, hem de yaramazlığından. Kendini sevdirmeyi, hayran bıraktırmayı biliyor. Saygılı, ölçülü, mantıklı ve sevimli olmayı bildiği kadar yaramazlık da yapan, arkadaşları ile arasında sorunlar da yaşayan bir çocuk. Ama yine debaşka öğretmenler ve okul yöneticileri tarafından da sevilen bir çocuk. Rehber öğretmenimizde bu vesile ile İrem'i tanıyanlardanmış. Bana öncelikle sizin çocuğunuz diğer çocuklardan çok özel.İnanılmaz zeki bir çocuk.Son derece sosyal, görsel zekası yüksek. En başta onun o ayrıcalığını kabul etmek zorundayız. Yaramazlığı da buradan geliyor dedi. Öğretmenimizde aynı şekilde rehber öğretmenini doğruladı. Ama işte bunların yanında sorumsuzluğu, derslere karşı ilgisizliği, dikkatsizliği dolayısı ile öğretmenimizi de çok yoruyor. Gerçekten özverili bir bayan. Çok takdir ediyorum. Bizi de tanıdığı için sorunun bizden yani aileden kaynaklanmadığını da biliyor. Rehber öğretmenine de bunu da söyledi zaten.Toplantı da söylediği şeyleri biz zaten başından beri uyguluyoruz. Televizyonu, amacı dışında bilgisayarı kesinlikte istemiyor.Öğretmenimiz evimize de geldi gördü. İrem'deki imkanların çoğu birçok çocukta yoktur. Evde de günde bir saat kitap okumalarını söyledi. Zaten bizde de akşamları ailecek kitap okuma saatimiz vardır. Bunu da daha önce söylemiştim. Hatta İrem'in bunda çabucak sıkılıp bırakmak istediğinde müsaade etmediğimi daha 15 dakikan var veya 20 dakikan var diye saatini hatırlattığımı da söylemiştim. Öğretmenimizde evet burada da aynı şekilde çabuk sıkılıyor dedi. Sonuçta sağolsun öğretmenimizde bunları bildiği için, üzülmememi ama İrem'in derslere ilgisini ve dikkatini nasıl yoğunlaştırabileceğimizin yollarını araştıralım dedi. Rehber öğretmenimizde bu konuda özel aktiviteler ile çocukların dikkatlerini yoğunlaştıracak bir yerden bahsetti. Aynı zamanda böyle çocukların yüzmeyle enerjilerini daha olumlu yönde kullanacaklarını söylediler. Yani anlaşılacağı gibi kızım başından beri söylendiği gibi çok zeki ancak çok uç nokta da olmasa da biraz dikkat eksikliği olan çocuk. Bunu psikatristlerde söylediler.Bunun da kaygılandırıcı boyutta olmadığını, Albert Einstein'ın da hiper aktif bir çocukluğu olduğunu söyledi. psikiyatrist zamanla kaybolur, çok bariz değil o nedenle ilaç kullanmasına gerek yok da dedi. Rehber öğretmenimizde ilaçlık bir durumu yok, sadece bahsettiği aktivitelerin olduğu yere götürmemizi, (kendi çocuğunu da götürmüş galiba) birde beyin ve fiziksel gelişime faydası olduğu için yüzmeye düzenli götürmemizi söyledi.Yine de bu kadar ilgisiz ve dikkatsiz ve yaramaz olan kızımın dersleri bu durumuna göre çok çok iyi ki. Kimbilir çalışsa nasıl olur. O günleri görebilmeyi umut ediyorum. Ama öncelikle Cenab-ı Allah'ımdan cümlesiyle birlikte çocuklarıma sağlıklı, hayırlı, uzun ömürler vermesini diliyorum.

11 yorum:

GeCe dedi ki...

uzmanlar ve yakınları olarak sizler daha iyi bilirsiniz tabi sürekli gözlemliyorsunuz, bana göre aktif bir çocuk olmak olumsuz bir özellik değil aksine avantaja dönüşebilir. Hani bir konudan sıkılıyor diyorsunuz ya bence o konuyu bırakıp başka bir konuya geçin sonra tekrar ona dönün dönüşümlü olarak aynı anda birçok şey yapın. Verimli çalışma konusunda çok düşünmüş ve uygulamalar yapmış olan eşim de böyle çalışır ve bana tavsiye eder. Aynı konuya saatlerce odaklanmak daha zordur ancak gün içinde çok konuda çalışılırsa daha verimli olunuyor, ve bir önceki konunun bilgileri diğeriyle meşgul olurken zihne yerleşip oturuyor tekrar geri dönüldüğünde ise daha kısa sürede bitiyor.Uzun oldu ama umarım anlatabilmişimdir

mehtap dedi ki...

Canımsın.Ne demek çok iyi ve anlaşılır bir şekilde önerin.Çok sağol.mutlaka bu yöntemi de kullanacağım.Bu şekilde doğrusu düşünmemiştik.Bizde enerjisini boşaltsın veya başka şeylerle de ilgilenirse biraz daha dikkatini toplayabilir diye düşünerek gitara gönderiyoruz.resim kurslarını da denedik.Ondan da sıkıldı ama müzik ve resim müthiş.O alanlarda başarılı olacağından şüphemiz yok zaten.Diğer derslerine de odaklanması lazım.inanın hiç çalışmayan çocuğun yine de bu kadar başarılı olmasına da şaşıyorum.Derste dinliyor desem,öğretmenimiz dersle de ilgisi yok.Dersi de dinlemiyor diyor.Böyle bir durumlardayız işte.hayırlısı bakalım.Önerini mutlaka uygulayacağım canım çok teşekkür ediyorum.Daha sonra bunu öğretmenimizle de paylaşırım olmazsa.Çünkü öğretmenimizde bu konuda bize destek olmaya çalışıyor.Dediğim gibi bizim çabalarımızın o da farkında.İlgisiz bir aile olmadığımızı da biliyor.sevgiler.

Paşa dedi ki...

bende geceye katılıyorum..kzıznıza maşallah diyorum ..annesi onu sıkılmadan usandırmadan istediği şeyleri yaptırabilirsiniz..yüzme çok iyi bir aktıvıte bunun yanısıra mutfakda onun yapabileceği şeyleride eline verin..örgü denesin ben 4 yaşında örgüye başladım:)) ev işide verin temizlik yapsın en azından kendini tatmin edebilcek gibi..allah yardımcınız olsun..

Cocukla Cocuk dedi ki...

Mehtap, her çocuk birbirinden farklı, İrem de farklı bir çocuk. Uzman değiliz tabi bu konuda ama enrjisini spora yönlendirmek çok mantıklı geldi. Üzme kendini, hareketli ve zeki olmasının kıymetini ilerde çok faydaları olacak.

mehtap dedi ki...

Sevgili Paşa,
teşekkürler önerileriniz için.Mutfak, ev işlerine biraz başladı ama aktivite olarak.İş olsun diye değil.Keki kızıma yaptırıyorum mesela.Ufaklıktan dolayı da ortada elişi malzemeleri bulundurmuyorum o konuda evhamlı olduğum için.Ben dikkat etsem bile irem o konuda dikkatsiz.Orta da bırakır diye çekiniyorum ama haklısınız yavaş yavaş başlamalıyım.dönüşümlü olarak farklı farklı konulara da yönlendirme yapacağım.Gerçi doğal yollarla onu da yaptık ama bunu düzenli ve bilinçli denemek lazım.sevgiler.

mehtap dedi ki...

Sevgili Çocukla çocuk,
Evet yüzmeyi yaz boyu yapıyor ama kışın düzenli götürmek daha etkili olur sanıyorum.İnşaallah ileri de dediğiniz gibi faydasını görürürz.Benim üzüntüm 4.sınıfta.Benim çocuğum ders çalışıp yapamazsa kabul edeceğim.Çocuğumun kapasitesi bu.Elinden geleni yapıyor ama bu kadar başarabiliyor diye durumu kabulleneceğim.Ama irem'in gerçekten IQ'sunun normalin üzerinde olduğu söylenmişti.Bunu kullanamaması üzüyor beni.Yani İrem ile normalin üzerinde ilgileniyoruz ebebeyn olarak.Dediğim gibi Allah öncelikle sağlık versin.Hayırlısı bakalım.

MoonSun dedi ki...

Irem cok akilli bir cocuk ve eminim biraz daha buyudugunde gucunun de farkina varacak ve bunu en iyi yonde kullanmaya baslayacaktir, yeterki bu donemde bunalmasin:)) Simdi oyun zamani sanirim :))

ELBİSTANLI dedi ki...

Sevgili arkadaşım yorumunu okudum evet hem iş hemde ev çocuklar birlikte uğraşmak zor.Allah yardımcın olsun.ben cüz okurum demişsin bende sana en son cüzleri yazıyırum hem kolay hemde çabuk biter diye.istersende yine değişiklik yapabiliriz olurmu arkadaşım hayırlı cumalar hayırlı günler diliyorum..

Asuman dedi ki...

Mehtapcım bende az-çok eğitim dersleri aldığımdan biliyorum.zeki çocukların özellikleridir bunlar.Daha aktif olurlar,birşeyden çabuk sıkılırlar.Dinlemez gibi göründükleri halde tekrar etmeye gerek kalmadan herşeyi beyinlerine kaydederler.Bence üzülecek birşey yok.İrem özel bir çocuk bence...Başka aktivitelere yönlendirmek en doğrusu.Öptüm canım

eldivenlerim dedi ki...

sporla ilgilenmesi güzel bir fikir, fazla sıkmamak lazım, hep ders hep derste olmazki;) arada da yaramazlık lazım ama.....

Erkanca dedi ki...

Maşallah. çok şekerler.