26 Ocak 2009 Pazartesi

Yarı Yıl Tatiline Girerken...

Bu arada İremciğimin karnesine hiç değinmek istemedim. Çünkü takdirlik bir öğrenci iken teşekkür aldı benim kızım. Matematik ve ingilizce dersimiz düşük geldi. İrem kesinlikle ders çalışmayı, okumayı sevmeyen bir çocuk. Aslında okumayı da sevmemesine rağmen Türkçe dersi nasıl 5 oluyor onu da anlamıyorum. İnanın ders çalışmak istemiyor. Daha çok oyun oynamak, resim yapmak, televizyon izlemek, müzikle ilgilenmekten hoşlanıyor. Evde ders çalıştırmak istediğimiz zamanda dikkatini vermiyor. Bizi bayağı zorluyor. Başka çocukları görüyorum yazılıları olduğu zaman odalarına kapanıp, ders çalışıyorlar. Yazılılara odaklanıyorlar. Benim kızım o kadar rahat ki. Sanki o daha öğrenci değil. Onun yazılısı yok. Okula değil de, sanki kreşe gidiyor gibi. Okulunu da seviyor. Cuma günü karne günü idi. O gün ben de tam anlamı ile sevinemedim. Çünkü İrem'den beklediğimiz başarı maalesef gelmedi. Notlarını az çok biliyorduk gerçi. Sürpriz olmadı sonuç. İrem için sağlamış olduğumuz imkanlar birçok çocukta yoktur. Sırf odasında kapı arkasında yerden tavana kadar kitaplık yaptırdık ve her türlü kaynaklar, dergiler, kitaplar mevcut. Anne baba olarak biz akşamları televizyon izlemeyiz, kitap okuruz fırsat buldukça. Bazen İrem'in kitaplığından gözüme kestirdiğim dergileri, kitapları alırım ve ben bile okurken o kadar keyif alırım ki. Çok eğlenceli ve çocuklar için hazırlanmış. Okurken sıkılmalarına imkan yok. Ama biz alıyoruz bunları veya kendisi aldırıyor ve koyduğu gibi kalıyor.Elini bile sürmüyor. Okuma alışkanlığını nasıl kazandıracağımızı bilemiyorum. Allahtan okullarda okuma saatleri diye etkinlik kondu da, orada biraz okuyabiliyorlar.Yoksa mümkün değil evde okutamıyoruz. Okumamasına rağmen çok güzel hikayeler ve öyküler de yazıyor. Kısacası benim kızım böyle bir çocukken teşekkürü alabiliyorsa, çalışırsa çok daha büyük başarılar gösterip takdir de alacağına inanıyorum. Ama yine de canı sağ olsun diyorum. Allah hayırlısını versin. Ben bu konuda biraz daha katıyım ve eşim de bana göre daha esnek. Senin çocuğun başarısız değil ki, hem de zorla olacak birşey değil. İçsel motivasyonun gelişmesi ile alakalı diyor.

6 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Eşin haklı Mehtap'cım başarısız değil ki teşekkür almış annesi. Birde hepimizin öğrenme stili ve ilgi alanları farklı . Ben hep çok çalışan , zorunda olan biriydim. Az çalışıp pratik zekamı daha fazla kullanabilmeyi isterdim mesela.

Gülhan dedi ki...

Annesi teşekkür almış daha ne olsun. Tebrik ederim İrem'i

meleklerim ve ben dedi ki...

Ahhh Mehtapcım ah sanki İremi değil senayı anlatıyorsun gibi geldi bana....

mehtap dedi ki...

Sevgili çocukla çocuk,
Öyle de işte.Ders çalışmadığı için temelinin sağlam olmasından endişe ediyorum,birde böyle devam etmesi ileri de vasat olmasına neden olur.Sonuçta Türkiye' de şartlarımız zor.O nedenle hayata iyi hazırlanmalıyız.Bunun için de temelin de iyi olması gerekir diye düşünüyorum.Endişelerim bunlar.Ama tabii ki Cenab-ı Allah hayırlısını versin.sevgiyle kalınız.

mehtap dedi ki...

sevgili Gülhan,
idare ediyoruz işte.Buna da şükür değil mi ama.neyse,yine de canları sağ olsun.teşekkür ediyorum canım.sevgiyle kal sende.

mehtap dedi ki...

Dilekçiğim,
desene aynı dertten demeyeyim de,aynı konudan muzdaripiz desene.sevgiler canım.