28 Ocak 2009 Çarşamba

Kurabişlerimle Kurabiyelerimiz....

Önceki akşam canım kızlarım ile hem birlikte vakit geçirmek, hem de onlar için etkinlik olsun, eğlensinler diye kurabiyeler hazırladık. Artık İrem bu tür işleri kendisi yapmak istiyor. Hamurunu kendi hazırlamak istiyor. Kendisi açmak istiyor. Ben de onlar için en eğlenceli kısmın hamurların üzerinde şekiller oluşturmak olduğunu düşünmüştüm ama hepten olaya el attılar minik kardeşi ile birlikte. Bana ise onları sadece izlemek ve resimlerini çekmek ve de fırını ısıtıp, kurabiyeleri fırına vermekden başka iş düşmedi. Sanıyorum farkında olmadan büyüyorlar canlarım benim. Aslında çok da şanslı olduğumu düşünüyorum. İki tane dünya tatlısı, hayat dolu, sevgi dolu, bıcır bıcır kızlarım var. Allahım Cümlesinin evladı ile birlikte benim çocuklarıma da sağlıklı, hayırlı, uzun ömürler versin.
Kurabiyemizin hamurunun hazırlanmasından bahsedeyim önce. Oda sıcaklığında bekletilmiş yarım paket margarin (ben tereyağ kullanıyorum), 1 yumurta, 1 fincan yoğurt, 1 fincan pudra şekeri, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya ve alabildiği kadar un. Hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında olacak. Daha sonra iremciğim hamuru açıp kurabiye kalıpları ile şekiller verdi. Az bir miktarda kalan hamurada kakao katıp, kakaolu hamur oluşturup, değişik kurabiyelerimizi hazırlayıp fırına verdik.
Bütün bunları yaparken minik prensesim boş durur mu hiç. Hele de el atmasa hiç olmaz.Evin hakimiyeti onda şu anda. Onun dediği mutlaka evde olacak. Bizde onun istediği de yerine gelsin. Onun emeği bulunsun diye bir parça hamur eline verdik. Ablasına şöyle bir göz atıp onun gibi yapmaya çalıştı.Önce hamuru açmaya çalışıp, minik parmakları ile bastırıp, kalıplar ile hamuru kesti. Arada ağlayarak ablasının elindekileri almaya, verdiğimiz hamurla yetinmemeye bile başladı ama güzel bir etkinlik oldu. Kurabiyelerimizin üzerine evde fazla malzeme kalmamış olduğu için ben sadece pudra şekeri serpmeyi düşünüyordum ama İremciğim pudra şekeri ile tarçını karıştırıp serpmek istedi. Bende pudra şekeri ile tarçını karıştırıp kurabilerimizin üzerine serpiştirdik.

5 yorum:

SMİLENA dedi ki...

yerim o küçük elleri ellerinize sağlık

KEO dedi ki...

ben de minik kuşumla kurabiye yapıcamm, çok heveslendim bakalım:)ellerinize sağlık...

meleklerim ve ben dedi ki...

Bizimkilerde bayılıyorlar kurabiye yapnaya.Afiyet olsun.

mehtap dedi ki...

Sevgili Smilena,
teşekkür ediyoruz canım.sevgiyle ve sağlıkla kalınız.

Sevgili KEO,
tavsiye ederim.çok zevkli oluyor.Afiyet olsuna geliriz bloğunuza.sizinde elleirinize sağlık.sevgiyle ve sağlıkla kalınız.

Sevgili Dilekçiğim,
onlar için oyun gibi değil mi?teşekkür ediyorum.sevgiler,sağlıklar diliyorum canım.

mehtap dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.