8 Ocak 2009 Perşembe

İki kardeşi İdare Etmek...

İrem'le zaman zaman sıkıntılarımız oluyor.Nasıl davranmamız konusunda bazen çaresiz kaldığımız zamanlar oluyor.Bende bu konuda psikiyatristik destek almaya karar verdim.Bir çocuk psikatristine gittik ve düzenli gitmeyi de düşünüyoruz.
Malum bende iki kız çocuk annesiyim.Çocuklarımla aralarında 6 yaş fark var.Büyük kızım 9,5 yaşında.Küçük kızım 2,5 yaşında.Biz her ne kadar İrem'i daha çok önemsiyormuş gibi davransak da kardeşine karşı kıskançlıkları aşırı boyutlarda.Çevreden İrem'le konuşurlarken "kardeşin ne yapıyor?" diye sorduklarında "ıyyy!..gıcık o" diyebiliyor. Kendisi resimlerde bebekliğinden beri fotojeniktir.Çok güzel pozlar da verir. Ama kardeşiyle aynı karede olan resimlerde o sinirli,hoşnutsuz yüz ifadesi ile resmi mahveder.
Psikiyatrist "İrem'e kağıt ve kalem verip bana dışarıda bir insan resmi çizer misin?" dedi.Sonra bizimle konuştu.İlk seansımız kısa sürdü.Bir daha ki aile terapi için randevu alırsak daha uzun zaman ayırabileceğini söyledi. Randevulu çalışıyorlar malum...İrem' in bu tutumlarının normal olduğunu söyledi. "Kardeş onun için bir kuma gibidir.Sizler evde ikinci bir bayana veya erkeğe tahammül edebilir misiniz? edemezsiniz. Siz ne kadar farklı davranırsanız davranın, öncelik haklarını ona verin. O kardeşin varlığı onu rahatsız edecektir" dedi.
Önerisi, düzenli olarak, aksatmadan, haftanın belirli günlerinde ufaklığı belirli bir yerlere bırakıp; anneanne mi olur, başka birileri mi olur. Bütün zamanınızı onunla geçirin. Kız çocuğu olduğu için anneyi model alırlar.O nedenle her gün belirli bir zaman diliminde birlikte anne-kız olarak vakit geçirin.Birlikte saçlarınızı yapın, yemek yapın, kitap okuyun, oyun oynayın vs. ufaklık ağlasa bile aldırmayın. Bizde "bunları yapıyoruz ama düzenli olmuyor" dedim."Düzenli olacak ve alışkanlık haline getireceksiniz" dedi...
Bu arada İrem 5 dakikanın içinde kağıdı kızlı-erkekli insan resimleri ile doldurmuş getirdi.Ben bitirdim diye.Çok hızlı ve detaylı çizmesi psikiyatristin de dikkatini çekti."Ne güzel çizmişsin.Bizi dışarıda bekler misin biraz?" dedi. Sonra inceledi ve "çok büyük bir yetenek" dedi.daha sonra da İrem'le görüştü ama daha kısa sürdü görüşmesi.Asıl görüşmemiz bir daha ki seansa. Randevu aldık.Burada paylaşacağım onu da.Çünkü bizim durumumuzda olan ebebeynlere faydası olacağını düşünüyorum.Bu görüşme üzerine İrem'le yaptıklarımızı da daha sonra anlatacağım.Sevgiler.

5 yorum:

meleklerim ve ben dedi ki...

Mehtapcım,benim fikrimi sorarsan eyer,ben kardeşlerin ayrılmasından yana değilim.Sadece iremle zaman geçirirsen küçüğü annaneye gönderirsen sanki onu desteklemiş gibi olursun.Küçük 2,5 yaşında ama irem gibi onun da duyguları gelişmiştir,anlayamaz onu başka bir yere bırakıpda ablasıyla vakit geçirmene...
Ben olsaydım,iki kızımla yapabileceğim aktiviteler bulurdum çünkü zaten çalıştığımız için ikisi de bize hasret.Hem ikisine de aynı oranda sevgi gösterirsek sevgiyi paylaşmayı öğrenirler.
Sena da bazen üfff neden kardeş istedim ki keşke olmasaydı diyor.Ben de kızım şimdi anlayamıyorsun ama büyüyünce iki kardeş çok güzel vakitler geçireceksiniz sana arkadaş olacak diyorum.her kardeşin arasında olabilir bu sorunlar.
Ben de iki yaş küçük kardeşimle küçükken hiç anlaşamazdım ama şimdi ikimizde evlendik erkek olmasına rağmen benim en iyi arkadaşımdır.
Boşver sen pisikayatriye vereceğin parayla kızlarınla ye iç,eğlen dolaş...

~PakKaramu~ dedi ki...

Pak Karamu visiting you

SMİLENA dedi ki...

mehtapçım benim oğlum da çok kıskanıyor kardeşini.bizimkilerin 3yaş arası var.ilk zamanlarda çok daha yoğundu kıskanması.ben hep bırakmaya çalışıyorum berkeyi bir yerlere hatta dedisinde yatıya kalmaya bayılıyor.ve o esnada efe ile saadet yaşıyoruz.berkeyi öptüğümde beni neden öpmüyörsun diyor.şimdi sıra sende öpmeye geliyorum diyorum olmuyor.artık önce onu sevip kokluyorum sonra küçük bıdışı.bir de şöyle bir gerçek var miniklar daha çok sevdiriyorlar kendilerini.
resim harika olmuş.bu yaş için bence büyük yetenek .bende onun gibiydim ama devam etmeyince biraz geliştiremedim bu yeteneğimi.bence profesyonel ellere teslim et.belki ilerde çok iyi bir ressam olur...

mehtap dedi ki...

Demek bunlar doğal süreçler ama gerçekten iki çocukla daha zor.İkisini de aynı oranda idare etmeye çalışıyorum bende.Ama inanın zaman hiç kalmıyor.Hafta sonları bizimde ufaklık anneanne de kalıyor.O zaman bizde İrem le birlikte vakit geçiriyoruz.Şimdi 15 tatilde girdi araya bizimle birlikte işe gidip gelir o zamanda birlikte oluruz inşaallah.Smilena cığım bu resim yeteneğini bizde geliştirmesi için destek oluyoruz.Müzik yeteneği de ağır basıyor.Sanıyorum görsel ve işitsel sanatlara daha yatkın gerçekten de bakalım hayırlısı.Elimizden geleni yapıyoruz bizde bu konu da.sevgiyle ve sağlıkla kalınız sevgili Dilekçiğim ve sevgili Smilena cığım.

Asuman dedi ki...

Mehtapcım çocukların her yaşta mutlaka bir sorunları oluyor.Bizimki şimdilik tek olduğu için böyle problemlerimiz yok ama gerçekten iki kardeşi idare etmek zor.kolay gelsin canım umarım psikiyatristin sizinle paylaştığı şeyler işe yarar.Öpüyorum seni ve güzel kızlarını...