23 Aralık 2008 Salı

Tuvalet Alışkanlığı Nasıl Kazandırdık...

Kızlarımın bloğuna sık yazamıyorum.Bunun da nedeni, herşeyi detayları ile anlatmak ve de o an yaşanan bir durum varsa da hemen bilgsayarın başına oturup yazamamaktan kaynaklanıyor.Aslında bizi takip eden arkadaşlarımın çoğunun çocukları bizden birkaç ay küçükler ve bizimde onlara rehber olmamız adına yazsak iyi olur diye düşünüyorum.Ama bazı konularda fikirlerimizi almak ve de sormak istediğiniz herhangi bir konu olursa seve seve yardımcı olurum.Bana da yazacak konu çıkmış olur.Mesela ben küçük kızıma tuvalet alışkanlığını nasıl kazandırdığımı burada yazmadım.Benim büyük kızımda,küçük kızımda 1,5 yaşında iken tuvalete alıştırmaya başlamıştık.Uzmanlar her ne kadar iki yaşından önce olmaz deselerde çocuğun gelişimi ve bilinçle yapıldıktan sonra rahatlığını göreceksiniz.Biz mesela öncelikle lazımlık aldık ve oyunlarla başladık bu işe.Çocuk bu alışkanlığını edinirkende aynı zamanda eğlendi.Mesela ben" aaa! göbiş çiş var diyo, göbiş çiş var diyo" deyip lazımlığa otutturuyordum ve o çişini yaparken de konuşuyordum onunla.Yapıyorken de "gördün mü bak doğruymuş" diyordum. Yaptıktan sonra da alkışşşş! diye alkışlıyorduk ve bu epey süre devam etti. Hatta evde babası, ablası kim varsa herkese de yaptığı için alkışlattırıyordu. Aslında sabır gerekiyor ve daha sık tuvalete götüreceksiniz, bez kesinlikle bağlamayacaksınız.Bu taktiğin ben çok faydasını gördüm ve artık gerçekten çok rahatız.Yaza kadar gündüzleri bez bağlamadık.Sadece geceleri bağladık. Yazında gece de bağlamadım.İlk zamanlar gece birkez kaldırıp yaptırdım.Şimdi ise geldiği zaman kendisi yanıma gelip çişi geldiğini söylüyor. Bir iki kez kaçırdığı olmuştur.

Bu konuda İremimiz ile çok tatlı bir anımız var.İrem'de iki yaşlarında idi.Büyük marketlerin birinde alışveriş yapıyoruz.Çişi geldiğini söyledi.Biz de sık sık "İrem çiş var mı kızım?" diye sorduğumuz için irem'de çişi geldiği zaman "çiş var mı? Çiş var mı?" diye belirtirdi.Tuvalete götürdüm.Dışarıda kuyruk oluşmuş. Kuyrukta kucağımda beklerken oradaki güvenlik görevlisine "amca çiş var mı?" demişti. Halbuki çocuk amca çişim geldi demek istemişti. Adamda "var seninde var mı" demişti.Bende çişinin geldiğini demek istedi zaten diye düzeltmiştim.Konuşmayı da yeni yeni öğrendiği için o sorunun anlamını çişim geldi olarak ifade ederdi.Biz bu anıyı tabii daha sonra unuttuk.Bir bayram ziyaretinde komşumuz bize tekrar hatırlattı.Zamanında onlara anlatılmış onların aklında kalmış.

5 yorum:

yasamladans dedi ki...

çok komik bir anı gerçekten.Tuvalet alışkanlığına gelince ,İkra 2,5 yaşında ve hala bu alışkanlığı kazanamadı.İlk başladıığımızda ne güzel söylüyordu yaklaşık 2 hafta olmuştu ki kabızlık sorunu ortaya çıkınca kendini hiç ellettirmediği için mecburen beze döndük.Şimdi ialç tedavimiz bitti ve bu hafta kontrolümüz var,bakalım yeniden başlayacağız.İnşallah kolay olur..Teşekkürler paylaşımın için :)

уαѕємiη dedi ki...

gözünüz aysın çok güzel bir gelişme bizde ufaklıkta havalar ısınınva başlıyacağız inş.

sevgilerr

meleklerim ve ben dedi ki...

Ben de Serra'da hiç zorlanmadım Mehtap'cım.Ablasını görünce o da tuvalete yapılacağını anladı,hatta bana bez bağlama ben abla oldum diye ağlıyordu ama bu seferde dakka başı tuvaletteydi oyun haline getirmişti ama şimdi daha bilinçli çok şükür.Geceleri de bağlamıyorum hiç,baştan bizde kazalar yaşadık ama şimdi maşallahı var....

SMİLENA dedi ki...

darısı bizim başımıza benim küçük eşek hala bezine yapıyor zorlamak istemiyorum çünkü isteksis.efe tam 2 yaşında başarmıştı bu işi.her çocuk aynı değil nedense...
sevgilerle..

FilmAsia dedi ki...

Nice blog you got there.

If you like to watch Asian movies welcome to check out mine, updates daily!

If you like my blog please check back daily, thank you :))

http://filmasia.blogspot.com