11 Ağustos 2008 Pazartesi

Görünmez Kazalar...

Küçük kızımla bizi ne kadar zorlasa da eğleniyoruz. Çünkü 27 aylık ve istediğini yaptırmak için direnme döneminde.Buna rağmen sevimliliği hat safhada.Çünkü konuşmasını, derdini anlatmasını artık bayağı bir ilerletti.Çoğu kelimeleri net söyleyebiliyor.Söyleyemediklerini de benzetirkende çok sevimli oluyor.Mesela; Dokdok ağbi diye doktorlardan bahsediyor.

Başımızdan üç önemli sağlık sorunu geçti:

İlki 1,5 yaşında doğduğu hastanedeki rutin kontrol ve aşıları için doktora gittiğimizde kasık fıtığı olduğu söylendi.Bizde Büyük kızımın doktoruna da muayene ettirdik. Kesinlik kazanınca ameliyat oldu. Allah daha büyük sıkıntılar vermesin cümlesiyle beraber.Çok zor.Yavrum benim o kadar sıcak ve içten bir bebektir ki.Ameliyat için ismi anons edildiğinde, hemşirenin kucağına verdiğimde sanki gezmeye gidiyor gibi hiç ağlamadı.Dünyadan bir haber.Şu an bile yazarken o anı yaşıyorum.Biz ağlamıştık.Yavrum menmun bir şekilde hemşire ablasının kucağında içeri girmişti.
Ameliyattan sonra narkozun etkisi ile de inliyordu yavrum.

İkinci olayımızda akşam saat 18.00' de işten eve geldim.Yarım saat onlarla oturdum, ilgilendim.Eşim de 19.00' da eve geliyordu.Eşimin gelme saati yaklaştığı için mutfağa geçtim.Yemeklerim hazırdı.Onları dolaptan çıkarıp, ısıtmak için ocağa koydum.İşte tam o sırada kuzucuğumun ağlama sesine koştum ve kanlar içinde buldum.Ablasının odasına geçmişler.Tabii doğru dürüst yürümediği için hep koşturduğundan ayağı halıya mı ne takılmış.Banyonun kapısının mermer eşiğine alnı gelmiş.yani o daracık alana alnı nasıl isabet etti anlayamadım.Olacak işte.Evde kendimize göre birçok önlemler almıştık ama bu olaydan sonra annem bütün halıların uçlarını kalın paket bantı ile bantlamıştı.Hala da sürekli bantlamaya devam ediyoruz.Ayrıca banyonun o mermer eşiğine banyonun paspasını muntazam bir şekilde koydu.Büyüyene kadar evden çok çocuğumuzu düşünüp evi ona göre daha güvenilir hale getiriyoruz.Neyse, Ağlama sesine koştuğumda,kanlar içinde yavrumu bulduğumda ne olduğunu anlayamadım.Ablasına soruyorum o da görmedim diyor.Alnından yüzüne doğru kanlar akıyor ve ben başının içinde arıyorum.Yüzü kan içinde üstüm başım kan içinde.Ne yapacağımı şaşırdım.Karşı komşumun kapısını çaldık.Onlar cevap vermeyince annemleri aradım ve Deren' in biryerleri kanıyor çabuk gelin, hastaneye götürelim dedim.Yazık onlar da korkmuşlar.Onlar gelene kadar ben kanayan yeri görüp, elime dolabından geçirdiğim temiz bodyini alnına tuttum.Annemler geldiler.Annem kucağına alıp merdivenlerden inerken mam mam diyormuş, yavrum.Düştüğünü anlatıyor yani.Neyse hastaneye gittik,Röntgenler, tekrar iğne yapıldı,hafif narkoz verildi ve plastik cerrahı dikiş attı alnına...

Bu yazım uzun oldu.Devamını daha sonra yazacağım.Okurken sıkılmanızı istemem...

9 yorum:

PaNDoRa dedi ki...

Çocuğumun başına gelen sağlık sorunları konusunda asla soğuk kanlı olamıyorum. Aslında böyle bir insan değildim, ama söz konusu insanın kendi evladı olunca olayın boyutu daha da değişiyor ve eli ayağına dolaşıyor adeta. Hala da çok pipirikliyim, aman dikkat et, aman koşma, önüne bak, deniz de sakın açılma, olduğun yerde kal vs. İyi mi? Değil tabii ki. Ama ne yapabilirim ya elimde değil. Kazasız belasız büyüsünler inşallah. Görüşmek üzere, sevgiler...

saklıdefter dedi ki...

İçin nasıl acımıştır, kıyamam...Çok üzüldüm okurken.Canları sağolsun,Allah uzun ömürler versin yeterki. Geriye kalan ufak tefek sakarlıklar olsun sadece.
Geçmiş olsun canım...

meleklerim ve ben dedi ki...

Merhaba,öncelikle geçmiş olsun minik meleğe..
Benim de iki kızım var ve bende çalışıyorum.Yazıların bana çok sıcak geldi.Başarılar dilerim.

meleklerim ve ben dedi ki...

Canım gerçekten de çok ortak noktamız var.Ben de sizi linklerime ekliyorum ve kocaamaaan öpüyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım benim, bilmemmi o sağlık sorunlarını. Benimde ikiz yeğenlerim sık hastalanırlar. Hele biri var ki. Kafası kırıldı, kolu kırıldı, kaşı yarıldı oooo. İçi gidiyor insanın küçücükler daha. Çocuk işte öyle böyle büyüyor. Allah dertsiz hastalık vermesin. Çok çok geçmiş olsun canım. Çok öpüyorum. Kızları da öp yerime . Mucks :)

KEO dedi ki...

Merhaba Mehtap, bloğuma bıraktığın yorumlar için teşekkür ederim.Sayende ben de senin bloglarını keşfetmiş oldum.Çok geçmiş olsun.Yavrularımıza ufacık birşey bile olsa içimiz nasıl da gidiyor.Allah çözümsüz dert vermesin kimseye.Sevgiler...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çok çok geçmişler olsun kuzuya. İnşallah bir daha göstermesin Rabbim. Çocuğunun canı yandı mı, insanda ne soğuk kanlılık, ne de birşey kalıyor. Küçük de olsa insanı harap ediyor bu kazalar.

Bununla geçmiş olsun. Allah beterinden esirgesin güzel yavrunu.

Sevgiler...

mehtap dedi ki...

Haklısın Pandoracığım,Ama allahıma dua ederek rahatlamaya çalışıyorum.Allahım cümlesinin evladıyla birlikte yavrularıma sağlıklı,hayırlı ve uzun ömürler versin.Kaza bela ve kötülüklerden korusun inşaallah.Dualarımızı esirgemeyelim çocuklarımızdan.Hepside cenabı Allaha emanet.sevgiyle ve sağlıkla kalın canım.

Şaziyeciğim,hoşgeldin canım.Haklısın Allah beterinden korusun cümlesinin evladıyla birlikte inşaallah.

Dilekçiğim gerçekten bu kadar çok ortak yönlerimizin olması beni de şaşırttı ancak çok mutlu da oldum.Sevgiyle canım seni ve kızlarını öpüyorum.

mehtap dedi ki...

Muhabbet çiçeğim, canım haklsın Allah cümlesini daha beterinden korusun.Bizde seni çok öpüyoruz canım.

Ozgurcüğüm, hoşgeldin canım.Ne demek.Bende çok memnun oldum.Güzel temennilerin için Amin diyorum cümlesinin evlatlarıyla birlikte.

İncegülüm, biliyormusun yazılarında ben seni çok güçlü bir bayan olarak hayal ediyorum.Ama ben hiç öyle değilim.Ne yapacağımı şaşırıyorum.Aslında soğuk kanlı olmak lazım.Güzel temennilerin içinde çok teşekkür ederim.Amin canım.Sevgiyle ve sağlıkla kalın.Öpüyorum.