16 Temmuz 2008 Çarşamba

küçük kızımdan inciler...

Bugün küçük kızımın bıcır bıcır konuşmalarına değinmek istiyorum.Kendi çapında tabii ki...Biz gayet net anlıyoruz ama dışarıdan anlaşılamıyabilir.Tercümesini biz yapıyoruz.Ama anlayanlar çok tabii ki. Canım bebişim benim, artık tam konuşamazsa da ufak ufak birşeyler anlatıyor.Kullandığı kelimelerle onların karşılıklarını aşağıya yazacağım.
aç= aç
al= al
alma=elma
aci=acı
aya=ayak
ayna=ayna
aaj=ağız
amannn düdüd=aman araba diyerek tedirginliğini dile getiriyor araba gördüğü zaman.
ahhh mamam=Bir şeyi başardığı zaman hah tamam,oldu anlamında başardım anlamında kullanıyor.
ades=hades Selena'daki hadesin ismini söylüyor
nenena=selena diyor.Selena'nın şarkısını bile söylüyor.
hop hop=Kalk diyor. Oturan kişinin elinden veya parmağından tutup hop hop diyor.
göj=göz
üdü=ütü
Atatüd=Atatürk diyor.Atamızı çok iyi tanıyoraydede=aydedeaba=abla
abaci=ablacığım
annecim=anneciğim
abi=abi
anne=anne
annennenne=anneanne (ortadaki nenneyi epey bi uzatıp çok komik oluyor)
bebe=bebek (kendisini gösteriyor)
ba= balon,top
baa=yok (mesela top nerde kızım diyoruz.Avuc içlerini yukarı doğru gösterip baaa diyor.Yani yok)
baba=baba
babaci=babacığım
babaanne=babaanne
bag=bak
bej=bez
dido dido=dido şarkısını söylüyor
ciii= su ve süt (bunları istediği zaman birde uzatması yok mu ciiiiiii)
cicak=Dayısına cicak diyor, kaşık,çatala da cicak diyor ne bağlantı çözemedik.
cicah=birşey yaptığı zaman bir daha olmasın yapma tamam mı dediğimiz zaman suçlanır vaziyette mahçup şekilde cicah diyor.Tamam galiba
cihh=burada (haniymiş benim kızım dediğimiz zaman cihh deyip kendini gösteriyor)dede=dede
del=gel
eli=elif
emeğ=ekmek
el=el
et= ne yedin kızım desek Ne olursa olsun et yedim diyor kolayına geliyor galiba.
dud=tut
vey=ver
müme=düğme
düddüd=araba
lala=yala
umah=öp
müjj anne=müzeyyen anne
otu=oturmak istediği zaman der
ciş=çiş
uba=tuba
uç=üç
biy=bir
beş=beş
idiii=iki
parg=park
üç be=herhalde ablasının sınıfını söylüyor
enes=enes
dadeş=Kardeş
mum=mum
des=ders
on=0n

Şu an aklıma gelenler bunlar, hatırladıkça ilaveler yapacağım.Ama şaka maka epey kelime ile derdini anlatacak duruma gelmiş benim bıcırık kızım.Mayıs ayı itibari ile yani iki yaşında bu kadarcık kelime kullanabiliyor.Oysa ablası çok erken konuşmuştu ve çok net herşeyi anlatabiliyordu.Bebişim sanki biraz geç kaldı gibi, ne dersiniz?
23 Mayıs 2008 tarihinde yazılmıştır.

2 yorum:

Oğlum Bekir Mert dedi ki...

bence çok güzel kendini ifade ediyor.
ablasıyla kıyaslama yapmışsın ama her çocuğun kendine göre öncelikleri var..
ona bakarsan benim eşim 3 yaşına kadar anne dahil söylememiş..
dilsiz sanmış herkez..

mehtap dedi ki...

Haklısınız tabii.İnsan ikinci çocuğunu büyütürken,ister istemez ablası şöyleydi,bu böyle.Ablası şuna şunu derdi.Bu çocuğumuz bunu diyor.Ama minik kızımında ablasından farklı başka özellikleri var.Zaten şu an 26 aylık ve yavaş yavaş tekrarlamaya başladı.sevgiler.Yorumunuz için tekrar teşekkürler.